یادداشت های یک پسر

 


چند نکته راجع به دانشگاه فرهنگیان

بعد گذاشتن این پستم بعضی از رفقای گل وبلاگ ازم خواستند که بیشتر راجع به این دانشگاه حرف بزنم و من هم تو این پست می‌خوام یکم بیشتر راجع به دانشگاهم صحبت کنم. لطفا با حوصله بخونید!

‏1. پسرا با ورود به دانشگاه از خدمت سربازی معاف میشند.

2. به محض ورود به دانشگاه همه دانشجو ها حقوق دریافت میکنند. (حدود دو و هشتصد) که ۴۵ درصدش به خاطر غذا و خوابگاه(حتی اگه فقط یک روز تو خوابگاه بمونید یا یه وعده غذا بخورید!)  باید به دانشگاه پرداخت بشه. با افزایش حقوق مبلغ پرداختی به دانشگاه هم افزایش پیدا میکنه البته بدون هیچ تغییری در وضعیت غذا و خوابگاه ها.

‏3. دانشجو ها همه بیمه میشند. یعنی اگر ۱۸ سالگی وارد این دانشگاه بشید، تو سن ۴۸ سالگی بازنشست میشید. در عوضش تعهد محضری باید بدید که ۲ برابر مدت تحصیل در آموزش و پرورش خدمت میکنید و قبل از این موعد اگر بخواید استعفا یا انصراف بدید باید خسارت پرداخت کنید. (فکر کنم ۳ برابر مقدار پولی که خرج تحصیلتون شده) 

4. مدت تحصیل در کارشناسی چهار ساله که ممکنه در آینده نه چندان دور به خاطر نیاز آموزش پرورش مدت تحصیل در لیسانس سه ساله بشه. هم زمان نمیتونید در رشته دیگه در دانشگاه هایی مثل پیام نور یا آزاد تحصیل کنید و همچنین برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد هم حتما باید از اداره آموزش و پرورش محل خدمتتون مجوز کسب کنید.

5. دانشجو ها اگر بخوان قبل از اتمام مدت تعهدشون از کشور خارج بشند باید سند یا پول ودیعه بدند.

6. دانشکده های دختر و پسر ها جداست که مشکلات خودش رو داره. از ضعف آداب معاشرت در دانشجو معلم ها در مقابل جنس مخالف که بگذریم، یکی دیگه از مشکلات اینه که دانشجوها ظاهرشون براشون زیاد مهم نیست و به خودشون نمیرسند. اینکه خوابگاه و دانشگاه تو بیشتر جاها چسبیدند به هم در این قضیه کم بی تاثیرنبوده. کلا فکر کنید دارید میرید به یه دبیرستان بزرگتر که بهتون خوابگاه میدند.

7. ‏چون که تعداد دانشجوها محدوده همیشه بیست واحد درس ارائه میشه و شما غیر از اون بیست واحد چیز دیگه ای نمیتونید بردارید. مثل دانشگاه های دیگه نیست که سر هر کلاسی هم کلاسی هات متفاوت باشند یا اینکه یه درس با چند تا استاد ارائه بشه. اگر واحدی رو انتخاب نکنید یا تو واحدی رد بشید شدیدا به مشکل بر می‌خورید. همونطور که گفتم کاملا مثل دبیرستان هست و نه دانشگاه.

8. ‏از لحاظ علمی استادهای این دانشگاه به شدت ضعیف هستند. اکثرا همون معلم هایی هستند که توی مدارس عملکرد خوبی داشتند و بخاطر همین ازشون دعوت شده که بیان دانشگاه فرهنگیان. این یه عامل به شدت دلسرد کننده هست برای دانشجوهایی که با هزار امید وارد این دانشگاه شدند مثل خودم. اگر مجبور نباشند استاد خانوم هم بهتون نمیدند و حتی برای اساتید هم تفکیک جنسیتی قائل میشند.

9. غذا و خوابگاه رسما ریده. ببینید شما غذا هاشون رو اگر بریزید جلو مرغ نمیخوره. ما توی یه اتاق کوچیک ۱۲ نفر بودیم (جزو بهترین اتاق های خوابگاه! چون تعداد حتی به ۱۵-۱۶ هم میرسه!). امکانات صفر صفر. از لحاظ بهداشتی یه چیزی زیر خط فقر. مثال کوچیکش این که بوی فاضلاب توی خوابگاه کاملا یه چیز عادیه!

10. شما در چشم مسئولان دانشگاه در حد گوسفند هم ارزش ندارید! درسته اسمتون دانشجو معلمه ولی در روز دانشجو شما معلم هستید و در روز معلم شما یک دانشجو! در سایر روز ها هم هیچکدوم!

11. ‏بدتر از همه اینایی که گفتم جو حاکم هست. چون دانشجو ها بعد از قبولی توی کنکور باید ۲ تا مصاحبه عقیدتی سیاسی رو پشت سر بذارند تا بتونند وارد دانشگاه بشند و حتی بعد از فارغ التحصیل شدن هم باید گزینش بشند فضای دانشگاه حتی بیشتر از مدرسه بسته هست. بچه ها ‏‏اکثرا خایه مال و ارزشی اند و مثل ماست میفروشنت. اگر بیرون سیگار ببینند دستت یا با دختر باشی یا اگر از دیوار شب دیر بیای خود دانشجو ها گزارش میدند چون نهایتا تا ۹:۳۰ در ورودی بازه.


‏خلاصه اگر واقعا شیفته این شغلی و علاقه داری و پی همه این چیزایی که گفتم رو ۳ یا ۴ سال به تنت میمالی بیا اگر نه که برات میشه جهنم!



پ.ن: من به شخصه تا قبل ورودم به این دانشگاه فقط از مورد اول و ششم خبر داشتم. برید خداروشکر کنید که یه جسی نامی هست و اینا رو براتون نوشته(((:


خلاصع ک چشمم کور دندم نرم میشینم یکم بیشتر میخونم ک نرم فرهنگیان

مرسی جدا...

همه ع دور میبینن میگن خوبع 

Jesse Blueman در ۳۱ شهریور ۹۹، ۲۱:۰۵ جواب داده:
خواهش میکنم(:

لپ تاپ بعد از خوندن این مطلب سوخت!! :/

Jesse Blueman در ۳۱ شهریور ۹۹، ۲۱:۰۴ جواب داده:
خودت نسوزی جَوون😂😂

لــــــنـــــتـــــــی😱😱😱😱😱😱😱😱

چار سال پشت سر هم بری سربازی ازرشش بیشتره 😐😐😐

 

در هر صورت من از این شغل متنفرم و نمیرم سمتش

مرسی بابت توضیحاتت✌💗

Jesse Blueman در ۳۱ شهریور ۹۹، ۲۱:۰۴ جواب داده:





خواهش

همه‌اش درسته متاسفانه !


من فقط موندم اون افرادی که گزارش میدن ، عذاب وجدان نمیگیرن؟!

Jesse Blueman در ۳۱ شهریور ۹۹، ۲۱:۰۳ جواب داده:
🤦‍♂️
دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹ , ۱۹:۵۷ فاطـــღـــمـه ツ

اوه چه سخت گیرن!

Jesse Blueman در ۳۱ شهریور ۹۹، ۲۱:۰۳ جواب داده:
(:

:/ خدا بهت صبر بده

:/ خب چی میشه 12 نفر جمع بشن یه خونه اجاره کنن ؟​

Jesse Blueman در ۳۱ شهریور ۹۹، ۲۱:۰۳ جواب داده:
خونه گیر اوردن به این آسونیام نیست و دردسر زیاد داره
و اینکه شاید کلا ۲ نفر از یه اتاق پایه خونه گرفتن باشن 

شما فعلا گیر دانشگاهشی ...

صبر کنین معلم شین... بعدش می فهمین چه بلایی سر خودتون اوردین  (خنده بسیاار)

 

 

من واقعا نمیدونستم اینجوریهO_O

پس بگو چرا همش میگن فضاش برای دخترا خوبه😑اصلا فضایی هست ایا؟!

تفکیک جنسیتی واقعااا مسخره اس

Jesse Blueman در ۳۱ شهریور ۹۹، ۲۳:۲۳ جواب داده:
👌👌

برا دخترا وضع بهتره البته. دوستام فرهنگیانن، نسیبه. اونا انقد بد نمیگن.

به هرحال خوشحالم سمت معلمی نرفتم :)

Jesse Blueman در ۱ مهر ۹۹، ۰۰:۴۶ جواب داده:
نسیبه گل فرهنگیانه مثل گل هندونه:دی

خواهر من دانشگاه فرهنگیان بود دقیقا همه ی این چیزایی که گفتین رو هروقت از شرایط بد خوابگاه ها یا هرچیزی درمورد دانشگاه صحبت میشه با ذکر جزئیات تعریف میکنه باعث میشه کمتر فکر کنیم ما بدبختیم:)

همه اون این موارد به علاوه تحصیل در قم!

Jesse Blueman در ۱ مهر ۹۹، ۰۰:۴۷ جواب داده:
شت امسالم همین رشته و محل خدمت من برا دخترا تو قمه😐 عجیبه چرا اینجوری شده همیشه تو استان خودمون میبود😐

شما میگید بده، دوستای من همه دنبال فرهنگیانن اولین سوالی که ازت میپرسن میگن فرهنگیان مجاز شدی؟ اگر نه انگار کنکور مردود شدی😐

یعنی واقعا در این حد داغونه؟؟

من بین دوراهی گیر کردم ک ی راهش دبیری بود😐

خداوندا...

Jesse Blueman در ۱ مهر ۹۹، ۱۴:۴۶ جواب داده:
تصمیم نهایی با خودتونه
ولی باید همه شرایط رو دونست و بعد انتخاب رشته کرد

 

چندوقت پیش با دوستام بحث دانشگاه فرهنگیان بود من وقتی چیزایی که از دانشجوها شنیده بودمو براشون تعریف میکردم جدی نمیگرفتن. میگفتن نه اینجوری نیست و فلان. وقتی از تک‌جنسیتی بودنش بد میگفتم، مسخره میکردن که مگه بخاطر جنس مخالف میخوای بری دانشگاه؟! ولی واقعا همه اینا خیلی مهم‌تر از چیزیه که به نظر میرسه. 

درمورد جو پسرونه چیزی نمیدونم، ولی حتی دبیرستانای دخترونه هم به شدت جو مزخرفی دارن بخاطر حسادتا و حرف اوردن و بردنا. وای به حال اینکه همین آدما بخوان برن همچین دانشگاهی.

بهرحال ممنون که اینا رو نوشتی.

اسکرین‌شاتشم برای دوستام فرستادم که یکم از موضع سفت و سختشون کوتاه بیان :/

Jesse Blueman در ۱ مهر ۹۹، ۱۴:۴۸ جواب داده:
خواهش میکنم
خوب کاری کردید منم خوشحال میشم پستم با کسانی که لازمشون باشه به اشتراک گذاشته شه

ممنون...مفید بود...

(الان انقدراوضاع خرابه پی ۳۰یا۴۰سالم به تنشان می مالن😄)

Jesse Blueman در ۱ مهر ۹۹، ۱۴:۴۸ جواب داده:
ممنون از شما

(🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️)

آقا دمت گرم ممنون

Jesse Blueman در ۲ مهر ۹۹، ۱۲:۵۸ جواب داده:
🙏🙏💙

حالا اونایی که از این سیستم میان بیرون قراره به بچه های مردم چی یاد بدن -_-

خیلی بد گفتی از فرهنگیان 

اون 2 و هشتصدش الان خیلی طرفدار داره و اگه ازش فاکتور بگیری فرهنگیان ب هیچ دردی نمیخوره 

والبته ک شغل آسونی در سطح جامعه دیده میشه خصوصا 3 ماه تعطیلی 

 

Jesse Blueman در ۳ مهر ۹۹، ۱۱:۲۸ جواب داده:
ببینید من "بد" نگفتم! 
"واقعیت" رو گفتم! 
هر کسی هم که دانشجوی فرهنگیانه این متن رو بذاری جلوش تایید میکنه. مگه این که جزو اون خایه مالایی باشه که تو پست گفتم(((:
+ دو و هشتصد رو دیدی سلام من رو بهش برسون(((((((:
++ این جمله آخرت رو تازه دیدم((((: با این جمله ثابت کردی که اصلا ارزش وقت گذاشتن برا جواب رو نداشتی. شما وقتی میخوای یه شغلی رو انتخاب کنی باید معیارت کسایی ب اشن که تو اون شغلن نه دید جامعه! اونم دید سطح جامعه!!!

حتی مثلا دبیری های شهر های بزرگترم همین وضع رو داره؟

مثلا مشهد و تهران و اینا

یا اصن ربطی به شهرش نداره؟

Jesse Blueman در ۴ مهر ۹۹، ۲۱:۰۸ جواب داده:
خیلی چیزا که واقعا فرقی نداره ولی ممکنه امکاناتی مثل امکانات ورزشی یا فضا و خوابگاه های دانشگاه یه ذره بهتر باشه.

این کامنت صرفا برای اینه که تعداد کامنتا و لایکای این پست برابر بشن. همین.

Jesse Blueman در ۴ مهر ۹۹، ۲۲:۳۰ جواب داده:
داری خطرناک میشی کم کمD:

من ک نمیخوام انتخابش کنم من رشته و شغلم و 2 سال قبل انتخاب کردم 

ولی یادمه وقتی انتخاب رشته میکردم همون دوستام ک فرهنگیان میخونن همونایی ک تو این شغلن میگفتن چی میخوای از ی شغل چی بهتر از این که 3 ماه تعطیلی و حقوق میگیری 

اینم از نظر کسایی ک تو این شغلن :) 

Jesse Blueman در ۵ مهر ۹۹، ۰۰:۴۸ جواب داده:
واقعا سه ماه تعطیلی معیار خوبی نیست برا انتخاب شغل
سختیاش صد برابر بیشتره

فرهنگیان شغل نیست علاقس اگه علاقه ای ندارین برای حقوق مزایاش نیایین چون بهتون سخت میگذره من خودم فرهنگیان دانشگاه رجایی تهران به عنوان فرهنگی  ک رشته معماری میخونم  خیلیم راضی 

لازم به ذکرم ک دانشگاه  فرهنگیان با شهید رجایی متفاوت 

اولا مختلطه  بعدم 2486000 تومانی ک حقوق میدن چیزی ازش کم نمیکنن درضمن  فقط رشته های مهندسی  معماری . عمران مکانیک. مواد و متالوژی . کامپیوتر . ساخت و تولید . ارتباط تصویری تو دانشگاه تدریسه میشه ک معماری و کامپیوتر و گرافیک اون برای دخترام هست و شرایط قبولی توی دانشگاه هم از فرهنگیان سخت تره 

Jesse Blueman در ۵ مهر ۹۹، ۱۵:۲۶ جواب داده:
دقیقا

شما که فرهنگیان نمیشید تربیت دبیر هستید که بله واقعا فرق داره با دانشگاه فرهنگیان و خیلی از مشکلات و سختی های فرهنگیان رو نداره
ممنون بابت توضیحاتتون

ای بابا خطرم کجا بود =))))) حوصله‌م سر رفته‌بود فقط 😂

Jesse Blueman در ۵ مهر ۹۹، ۱۵:۲۷ جواب داده:
این وسواسه خطرناکه😂😂
شنبه ۵ مهر ۹۹ , ۱۵:۴۷ . n̈äs̈ẗr̈n̈ .

من یه سوال برام پیش اومد.

دانشجو های فرهنگیان و دانشگاهی شبیه رجایی که به قول خودت تربیت دبیر هستند ، بعد از فارغ التحصیلی چه فرقی میکنه کارشون؟!

مگه هردو معلم نمیشند؟

Jesse Blueman در ۵ مهر ۹۹، ۱۷:۱۶ جواب داده:
چیزی که من شنیدم رشته های مهندسی رو پذیرش میکنه و فارغ التحصیلاش تو هنرستان ها شاغل میشند

آهااان. الان متوجه شدم. آره واقعا :| مثلا الان هم 19 تا لایک خیلی رو مخمه کاش یکی پیدا شه رندش کنه :|😂😂

Jesse Blueman در ۵ مهر ۹۹، ۱۷:۱۷ جواب داده:
همسایه های یاری کنید 😂😂😂

همه چی دست به دست هم دادن که من اینجا یه "روانیِ اعداد" به چشم بیام ولی خب نمیتونم جلوی خودمو بگیرم و اعلام نکنم که ساعت جواب کامنت قبلیم رنده =))))))))))))

[سریع صحنه را ترک میکند.]

Jesse Blueman در ۵ مهر ۹۹، ۱۸:۰۹ جواب داده:
😂😂😂😂
خیلی خوب بود😂😂😂😂
شنبه ۵ مهر ۹۹ , ۱۸:۱۴ . n̈äs̈ẗr̈n̈ .

آها مرسی🤝

Jesse Blueman در ۷ مهر ۹۹، ۱۷:۱۰ جواب داده:
🤝🤝

شاید باورت نشه ولی این پستت منو کاملا از فکر کردن به دانشگاه فرهنگیان منصرف کرد :| مخصوصا اون قسمت عقاید اکثر دانشجوها و این ها.

و الان دارم به این فکر می کنم که...

خب. دانشگاه فرهنگیان نه! پس چی؟

مخصوصا اینکه من از سمت خانواده م تحت فشار بودم که رشته ی تجربی بخونم و تو دانشگاه پزشکی وفلان...

الان سقف آرزوهاشون برای من و ته موفقیتم بنظرشون دانشگاه فرهنگیانه.

فی الواقع یا فرهنگیان قبول شو. یا سر بزار بمیر!

Jesse Blueman در ۸ مهر ۹۹، ۲۳:۳۰ جواب داده:
جدی ساعت ها فکر کردم برای جواب دادن به این کامنت و نمیدونستم چی بگم💔
این شرایط خیلی هاست... هدفم از گذاشتن این پست این بود که قبل انتخابش کنار خوبی هاش، نیمه خالی لیوانش رو هم ببینید و بعد آگاهانه تر تصمیم بگیرید...مثل خود من نشه که هرکی اومد مثل یه بهشت نشون داد این دانشگاه رو.
و خب این فشار از طرف خونواده ها خیلی بده و خیلی سخت! کاش یکم درک کنن بچه هارو...

پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹ , ۱۳:۳۱ دولسینه دن کیشوت

سلام 

من تقریبا کل کامنتا رو خوندم و هم خوشحال شدم و هم خیلی ناراحت .. خوشحال از این بابت که سال ۹۱ که انتخاب رشته کردم اصلن به شغل معلمی فکر نکردم 

دلیلمم این بود که نمیخوام مدام یه شغل رو داشته باشم .. از تکرار بیزار بودم. و اینکه ۹ ماه از سال رو یه بند باید میرفتم مدرسه ودچار تکرار..اونموقع حالا یا عقلم رسید یا خوش شانسی نزدم و ادبیات فارسی خوندم

حالا بعد این چند سال و اینکه الان خوندارم و متاهل از این ناراحتم که ای کاش همون موقع دبیری رفته بودم تاالان یه حقوق ثابتی داشتم .چون تو این لحظه واقعن به پول احتیاج دارم و شغل درست و حسابی ندارم

همین منودچار دوگانگی کرد

هر شغلی هم خوبی داره هم بدی... 

 

 

 

پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹ , ۱۳:۳۱ دولسینه دن کیشوت

سلام 

من تقریبا کل کامنتا رو خوندم و هم خوشحال شدم و هم خیلی ناراحت .. خوشحال از این بابت که سال ۹۱ که انتخاب رشته کردم اصلن به شغل معلمی فکر نکردم 

دلیلمم این بود که نمیخوام مدام یه شغل رو داشته باشم .. از تکرار بیزار بودم. و اینکه ۹ ماه از سال رو یه بند باید میرفتم مدرسه ودچار تکرار..اونموقع حالا یا عقلم رسید یا خوش شانسی نزدم و ادبیات فارسی خوندم

حالا بعد این چند سال و اینکه الان خوندارم و متاهل از این ناراحتم که ای کاش همون موقع دبیری رفته بودم تاالان یه حقوق ثابتی داشتم .چون تو این لحظه واقعن به پول احتیاج دارم و شغل درست و حسابی ندارم

همین منودچار دوگانگی کرد

هر شغلی هم خوبی داره هم بدی... 

 

 

 

Jesse Blueman در ۱۰ مهر ۹۹، ۱۳:۳۶ جواب داده:
سلام
این از باگ های کشور عزیزمونه دیگه(((:
بری دنبال علاقه‌ت بیشتر مواقع شغل خوبی گیرت نمیاد...
نری دنبال علاقت و امنیت شغلی رو انتخاب کنی همیشه عذاب میکشی که کاش میرفتم دنبال علاقم...

خب الان با خوندن این پست بسیار بسیار خوشحال شدم که فرهنگیان رو اولیت ۱۰۸ انتخاب رشته قرار دادم اونم به اصرار پدرم.

وگرنه که با کمال احترام به تو و معلمان جامعه هیچ علاقه ای به این شغل ندارم،

 

Jesse Blueman در ۱۵ مهر ۹۹، ۱۶:۴۱ جواب داده:
(((:

ممنان...خوب بود

Jesse Blueman در ۱۹ بهمن ۹۹، ۱۸:۳۸ جواب داده:
ممنان بک😉🙃

دقیقا همینطوره، من خودم ورودی ۹۹ ام و الان که هنوز یک ترم نشده دارم پول جور میکنم تا انصراف بدم. تازه من غیرحضوری بودم و اصلا حضوری نرفتم دانشگاه، جون هرکی دوس دارین نیاین فرهنگیان. گول ظاهر قشنگش و نخورین که حقوق میدن و استخدام میکنن و از اینجور چیزا

Jesse Blueman در ۲۹ ارديبهشت ۰۰، ۰۱:۳۴ جواب داده:
💙

کاش دو سه سال پیش این حرفا رو شنیده بودم.

البته که می شنیدم، کاش تو گوشم رفته بود.

کاش میشد برگشت به عقب.

کاش هیچ رشته دیگه ای قبول نشده بودم و از سر اجبار رفته بودم فرهنگیان.

Jesse Blueman در ۲۳ خرداد ۰۰، ۲۰:۳۲ جواب داده:
:)

سلام آقا من تا هفته بعد باید انتخاب رشته کنم خانواده بشدت گیر دادن رو فرهنگیان من خودم قبل خوندن این سایت علاقه‌ ای نداشتم الان که دیگه اصلا ندارم .. ولی درکل نظرتون چیه ؟ نسبت به مزایاش می ارزه یا نه؟

Jesse Blueman در ۱۴ مرداد ۰۰، ۲۱:۴۸ جواب داده:
سلام
اگه نظر من رو بخوای، هیچ چیزی ارزش این رو نداره که بری سراغ چیزی که بهش علاقه نداری! زندگی برات جهنم میشه. منی که تجربه‌ش کردم این رو بهت میگم.

سلام من دو سال معلمی کردم و شرایط برای من که رتبه دو رقمی کنکور بودم اصلا رضایت بخش نیست .حقوق کم و فشار کاری زیاد . هوش و استعداد و خلاقیت رو توی هر کار دیگه ای گذاشته بودم الان حداقل دو یا سه برابر این درآمد داشتم .

پیگیر استعفام هستم .

Jesse Blueman در ۲۴ مرداد ۰۰، ۱۱:۵۲ جواب داده:
:((((((((

سلام من کنکوری ۱۴۰۰ هستم،چون رتبم خوب نشد دارم استارت میزنم برای ۱۴۰۱ از دبیری زبان قبول شدم ولی نمیخوام برم مصاحبش

اما مشکل از اینجا شروع میشه که اطرافیانم(یعنی تقریبا همهههههه) هرروز دارن بهم میگن برو فرهنگیان حیفه فرصت طلاییه سال بعد نمیتونی و غیره... دیگه واقعا خسته شدم نه میذارن تمرکز کنم رو درسم نه میذارن به علاقم تلاش کنم

از فرهگیانم هیچی بغیر اون حقوق دانشجوییشو نمیپسندم😐فرهنگیان ارزششو داره قید علاقه رو بزنم؟ 

Jesse Blueman در ۳ شهریور ۰۰، ۱۹:۴۸ جواب داده:
سلام
رشته خوبی رو قبول شدی. ولی! حتی پزشکی هم بدون علاقه بخونی برات عذاب میشه.

شما در کل فرهنگیانو خوب در نظر میگیرین یا بنظرتون معایبش برابره با مزایاش و ارزش داره پشت کنکور موند و تلاش کرد برا ی رشته دیگه؟

Jesse Blueman در ۴ شهریور ۰۰، ۰۰:۱۴ جواب داده:
به نظر من معایبش بیشتره حتی! و برای کسی که واقعا علاقه نداشته باشه توصیه نمیکنم

به عنوان یه دانشجومعلم میگم اگه دانشجومعلمی که داری یکم بی انصافی میکنی برخی از چیزایی که نوشتی غلطه یا اینکه کامل صدق نمیکنه.اگرم نیستی به نظرم منبعت رو عوض کن عزیز دل

Jesse Blueman در ۱۰ شهریور ۰۰، ۲۰:۳۸ جواب داده:
عکس پروفایلت(((:
دقیقا آدمایی مثل خودت این دانشگاه رو به گند کشیدن

وقت بخیر  . من علاقه آموزش تربیب بدنی هست یعنی حتی اگه فرهنگیان قبول نشم شاید یا مربی بوکس بشم یا بدنسازی . بنظرتون منی که آموزش ورزش به دیگران رو دوس دارم ارزشش رو داره امسال بخونم فرهنگیان قبول بشم تو این رشته . و اینکه میشه کلا تو خوابگاه نمونی ؟

Jesse Blueman در ۲۹ شهریور ۰۰، ۰۰:۳۱ جواب داده:
سلام دوستم
من مشاور نیستم ولی بنظرم رشته تربیت بدنی این دانشگاه تقریبا شبیه به بقیه‌ست فقط یکم از لحاظ امکانات ورزشیش ضعیف تره. آره میشه خوابگاه نموند ولی جدیدا فرقی بین کسر از حقوق خوابگاهیا و غیر خوابگاهیا وجود نداره.

سلام من شنیدم که اگه چند سال از تعهد خدمت بگذره هزینه انصراف کمتر از موقعی که دانشجو باشیم و انصراف بدیم میشه شما اطلاع دقیق دارید راجبش ؟

Jesse Blueman در ۶ مهر ۰۰، ۱۲:۱۰ جواب داده:
سلام
اطلاعی ندارم متاسفانه

یه چیز دیگه هم میخواستم بپرسم اگه نخوایم رشته مرتبط با کارشناسی برای ارشد بخونیم هم باز باید تعهد بدیم ؟ 

Jesse Blueman در ۶ مهر ۰۰، ۱۲:۱۰ جواب داده:
بله...

کیرم پس کلشون اونجا که گفتی جو حاکمیت داره خیلی حق بود دا

طرف با استاد حرفش شد به استاد گفت درآمد معلمی کمه باید شغل دومم داشته باشیم، استاد خایمال گفت برای شما نامه میزنم بیاید استدن صلاحیت شما دوباره بررسی شه/:/:/:

یعنی اگر اخراج میشد باید کلی پول خسارت میداد...

Jesse Blueman در ۲۳ آبان ۰۰، ۲۲:۰۶ جواب داده:
دقیقا اینجور چیزا هست خیلی تخمیه اوضاع
به منم گعته بودن تو مصاحبه این حرفو نزنم حساسن روش

واقعا باید شاشید تو دانشگاه خرفهمیان اون مسئولین حرومزادش با اون‌استادای بیناموسش به کنار دانشجوهاشم خیلی خایه مال تشریف دارند و خیلی بیشرف و بیناموسند

Jesse Blueman در ۱۳ آذر ۰۰، ۱۴:۰۲ جواب داده:
آقا اون یکی کامنتتم خوندم و باهاش موافقم ولی دیگه خیلی خیلی فحش داشت شرمنده نمیتونم تایید کنمD:

فقط همینقدر بهتون بگم که اولش قشنگه.....سی سال کارمندی و بدبختیش اصلا ارزش نداره ....الان همه کسب و کار ها و بیزینس ها مجازی شده اگر دنبال پولید واقعا اون چس مثقال پولش ارزش نداره به کنار ....هر روز صبح ک پا میشی میری مدرسه خودت فش میدی....در ضمن این کسی میگه که سه ترم مشروط شده و هیچ علاقه ای به این رشته ندارم و صرفا دارم دووم میارم تا زمانی ک بتونم در بیام....این زنجیر تعهد و خسارت نمیبود صد در صد در میومدم :)))))))))))

Jesse Blueman در ۲۴ بهمن ۰۰، ۱۹:۳۲ جواب داده:
:)

حاجی دستت طلا فیض بردم 

خبه منم دنبال فرهنگیانم و تا قبل خوندن این فقط ۶ رو میدونستم خبه که هستی 

دنبال معلمیم شاید تونستم تحمل کنم اما من خوابگاه نمیمونم وگرنه دلی و دیوانه میشه بعد بیا منو جمع کن معلمیشم ننم معلمه بد نی خبه فقط اون پوشش منو معلما دنیا عالم فرق دارم که اونم باس تحمل کنم دیه 

ولی تنها چیی که باهاش نمیتونم کنار بیام این تفکیک جنسیه از نظرم باس از دهم به بعد مخلوط باشه تا بعدا دختر گل یا پسر گل تو جامعه منزوی نشه و......

کسی بهم اینارو نگفته بود

 

 

 

 

 

حاجی دستت طلا فیض بردم 

خبه منم دنبال فرهنگیانم و تا قبل خوندن این فقط ۶ رو میدونستم خبه که هستی 

دنبال معلمیم شاید تونستم تحمل کنم اما من خوابگاه نمیمونم وگرنه دلی و دیوانه میشه بعد بیا منو جمع کن معلمیشم ننم معلمه بد نی خبه فقط اون پوشش منو معلما دنیا عالم فرق دارم که اونم باس تحمل کنم دیه 

ولی تنها چیی که باهاش نمیتونم کنار بیام این تفکیک جنسیه از نظرم باس از دهم به بعد مخلوط باشه تا بعدا دختر گل یا پسر گل تو جامعه منزوی نشه و......

کسی بهم اینارو نگفته بود

 

 

 

 

 

Jesse Blueman در ۲۴ بهمن ۰۰، ۱۹:۲۱ جواب داده:
💙💙

من امسال آموزش ابتدایی نسیبه کد آوردم ولی نرفتم مصاحبه به همین دلایلی که دقیقا گفتی بعدش مترجمی علامه قبول شدم 

ولی یه حس عذاب وجدان مسخره چندین ماهه داشتم میکنه که اشتباه کردم باید می رفتم مصاحبه 

هنوز نمیدونم کار درستی کردم یا نه...

Jesse Blueman در ۷ اسفند ۰۰، ۱۴:۰۱ جواب داده:
تبریک میگم بابت قبولیییت
حاالا گذشته دیگه چیزی رو نمیشه تغییر داد
هر کاری که خودت دوست داشتی بکنی بهترین کاره و غداب وجدان نداشته باش

خیلی خوب بود...

من امسال هم باید کنکور بدم

. به هیچ دانشگاهی علاقه ندارم

اما فشار از خونه و اطرافیان و همه ی

نگو، نگووو

من فقط سکوت میکنم، نمیدونم چی بگم...

 

Jesse Blueman در ۹ اسفند ۰۰، ۱۶:۱۷ جواب داده:
به هیچ دانشگاهی علاقه نداشتن رو عمیقا درک میکنم(:

کنکور مزخرف شده برام،😔😐💔

Jesse Blueman در ۱۶ اسفند ۰۰، ۱۷:۱۰ جواب داده:
))))=🫂

هعیییی :"(

Jesse Blueman در ۲۸ اسفند ۰۰، ۱۰:۵۸ جواب داده:
)=

دمت گرم داداش من خودم زخم خورده هستم امسال کنکور داشتم شاید باورت نشه رتبم ۳۷۳ صد اومدم فرهنگیان الان مثل سگ پشیمونم که چرا با این رتبه اومدم فرهنیگان. واقعا مزخرفه تفکیک جنسیستش خیلی مسخره هست ادم اصلا نمیتونه رشد کنه تو این فضا.بخواد با یه زن صحبت کنه دست و پاش میلرزه.من تازه ترم ۲ هستم واقعا دنبال اینم انصراف بدم نمیتونم تحمل کنم تا ۸ سال همین کار تکراری رو انجام بدم.درباره استاداشم حق گفتی یه استاد داریم معلم مدرسمون بود الان اینجا داره درس میده واقعا گوه نمیدونه  از رو ویکی‌پدیا درس میده.وای خدا چه غلطی کردم اومدم اینجا.میخوام برم دنبال علاقم.من الان ترم دو هستم به نظرت زمان خوبیه انصراف بدم؟

Jesse Blueman در ۱۴ فروردين ۰۱، ۱۳:۰۷ جواب داده:
باید کلی جریمه بدی اگه از پسش بر میای آره دیر نشده

حاجی خداوکیلی بیا پایین

کسی که عاشق شغل معلمی باشه قطعا همه اینارو به جون می‌خره

پس به دل یه کنکوری زهر نکن که میخواد بیاد فرهنگیان

الان یعنی سیگار ببینن دستت اخراجت میکنن 😐

من ی سوال دارم.اگه من ک ساکن قزوین هستم فرهنگیان تهران قبول شم مثلا میتونم خوابگاه نرم؟یا مثلا ی ترم برم خوابگاه بعدش خونه بگیرم؟اجازه میدن؟

Jesse Blueman در ۲۱ ارديبهشت ۰۱، ۱۲:۵۵ جواب داده:
اولی آره
دومی رو نمیدونم

سلام اول از همه ممنون بابت توضیحاتی که دادین و دوم اینکه من الان سال یازدهم رشته انسانی هستم و تا الان نمراتم عالی بوده تو آزمونها هم اولم. من عاشق دبیری ام و از اینکه به دیگران چیزای مختلف یاد بدم خیلی خوشم میاد. حالا سوالم اینه که با وجود این علاقه ای که دارم و وضعیت درسام دانشگاه فرهنگیان میتونه باعث پیشرفتم بشه یا اصلا ارزشش رو داره؟؟؟

 

سلام اول از همه ممنون بابت توضیحاتی که دادین و دوم اینکه من الان سال یازدهم رشته انسانی هستم و تا الان نمراتم عالی بوده تو آزمونها هم اولم. من عاشق دبیری ام و از اینکه به دیگران چیزای مختلف یاد بدم خیلی خوشم میاد. حالا سوالم اینه که با وجود این علاقه ای که دارم و وضعیت درسام دانشگاه فرهنگیان میتونه باعث پیشرفتم بشه یا اصلا ارزشش رو داره؟؟؟

 

گزینش بعد از فارغ التحصیلی شامل چه چیزهایی میشه من شنیدم  بدن رو هم بررسی میکنن برا خالکوبی و اینا

Jesse Blueman در ۳۱ ارديبهشت ۰۱، ۱۵:۴۵ جواب داده:
هنوز فارغ التحصیل نشدم و اطلاعی ندارم ولی تتو قطعا مشکل بزرگیه متاسفانه-_-

الان هم راضی نیستی رفتی فرهنگیان

چون الان حقوق زیاد شده میگم

شنبه ۲۵ تیر ۰۱ , ۱۷:۵۴ حصـــــــcafeh.ـــــین ..

سلام دوست عزیز.

امید وارم حال دلت خوش باشه.

حرفات کاملا درسته ، 

ی کامنتی دیدم مجبور شدم منم بزارم :))

ما هم با یکی اساتید که ریس پردیس دختران بود سر همین چیزا (حقوق) بحث کردیم

یارو گفت وظیفته اگ ناراحتی خودم راه اخراجتو هموار کنم یعنی تف توی این دیانتشون

یا از وزیر پیشین درمورد افزایشحقوق  ک گفت معلمان حق زحمت شون رو میگیرن یعنی آنچه که استحقاقش هستند رو میگیرند یعنی همون 5.6 تومن و بیشتر از این از سرشون زیاده 

کلا آموزش و پرورش تنها سازمانیه که وزیرش پشت اعضای زیر مجموعه اش نیست

الان ماها با این دید دیده میشیم که کسی هستیم که پول مفت میگیریم ، خیلی از رفیقام تو چشمم میگن ک پول مفت میگیرین اما نمیدونن که سر همین معلمی کونمو پاره کردم مثل اونا از خوشیام نزدم...

شغل معلمی شغل شریفیه اما روز ب روز داره از احترام و شان ش کاسته میشه و ب علاقه بسیار  نیازه

برای منی که پدرم هیچکاره بود و هیچ سرمایه خاصی نداشتم و سهمیه هم نداشتم پارتی هم نداشتم فامیل شاغلی نداشتم ک منو سر کار خاصی بزاره نسبت به کارگری عالی بود برام، همیکنه دانشگاه میرم و حقوق بخور ونمیری میگیرم . برام عالیه.خب قطعا اگ وضعیتم بهتر بود ب هیچ وجه شغل معلمی رو انتخاب نمیکردم. 

مثلا یکی از ملاک های خوب بودن توی این شغل برای افزایش چس تومن ، دادن عمر عزیزته که هیچ وقت برنمیگرده.

و یه نکته دیگ این سازمان اینقدر بی درو پیکر هست که هر کس و ناکسی درمورد حقوق و هزار کصشرش میدونه و حرف میزنه.اخبار روزی ده بار درمورد افزایش حقوق ما صحبت میکنه البته الن با نامه وزیر جدید یکم بهتر شده

بحث زیاده دوست خوبم، و آگاهی بقیه درمورد این شغل کم

راستی ورودی چندی؟

 

 

 

Jesse Blueman در ۲۵ تیر ۰۱، ۲۳:۵۱ جواب داده:
یکی از بهترین کامنت های زیر این پست بود(: مرسی ازت!
من ورودی ۹۸ ام

سلام ممنونم بابت اطلاعات خوبتون من امروز انتخاب رشته م شروع شد خانوادم مرگم فرهنگیان خودم علاقه ای ندارم الان که اینو خوندم دیگه حتی فکرشم نمیکنم که فرهنگیان بزنم....واقعا ممنونم

سلام عزیز 

واقعا دستت درد نکنه که واقعیت های پنهان دانشگاه رو افشا کردی. این مطالب برای کسی که تازه میخواد به دانشگاه وارد بشه، خیلی کارسازه.

به عنوان نمونه وضعیت خوابگاه ها که ۱۲ نفر رو داخل یک اتاق جا میدن!!!! 

حالا چند تا سوال داشتم از خدمتت عزیز

در این دانشگاه میشه واحد بیشتری برداشت و زودتر فارغ التحصیل شد و تعهد خدمت کمتری داشت؟ 

در ضمن شما کدوم استانی؟ وضعیت فرهنگیان استان اصفهان خوبه؟ 

Jesse Blueman در ۱۳ مهر ۰۱، ۱۲:۱۶ جواب داده:
سلام
آره میشه زودتر فارغ التحصیل شد
به شرطی که پیگیر بشی و وادارشون کنی واحد اضافی بهت بدن

واقعا دانشگاه خرهنگیان مذخرفه اساتید یک مشت حرومزاده جوگرفته هستند سرپرست خوابگاه ها دنبال اذیت و آذار دانشجوهان اونم بی دلیل مسئولین بخش اداریشم که هیچی.....

مشکل اصلی دانشجو معلم های حرومزادس که جلوی ظلم سکوت میکنند و عوض برخورد با کم کاری مسئولان هم دیگه رو گیر الکی میدن آموزش پرورش واقعا ارگان کثیفی هست شغل معلمی هم انبیا نیست شغل کفتار ها لاشخور ها جوگیر ها و بیناموس هاست....جوگیرن خیل عظیمی از دانشجو ها فک میکنن چون اومدن معلمی کوه کندن یا مریخو آپولو فرستادن تو روستا بغل ننه هاشون گوسفند میچروندن حالا که اومدن معلمی جو سگی گرفتشون فک میکنن بچه زرنگن....اعتماد به نفس کاذب و غرور دروغین《:

واقعا دانشگاه خرهنگیان مذخرفه اساتید یک مشت حرومزاده جوگرفته هستند سرپرست خوابگاه ها دنبال اذیت و آذار دانشجوهان اونم بی دلیل مسئولین بخش اداریشم که هیچی.....

مشکل اصلی دانشجو معلم های حرومزادس که جلوی ظلم سکوت میکنند و عوض برخورد با کم کاری مسئولان هم دیگه رو گیر الکی میدن آموزش پرورش واقعا ارگان کثیفی هست شغل معلمی هم انبیا نیست شغل کفتار ها لاشخور ها جوگیر ها و بیناموس هاست....جوگیرن خیل عظیمی از دانشجو ها فک میکنن چون اومدن معلمی کوه کندن یا مریخو آپولو فرستادن تو روستا بغل ننه هاشون گوسفند میچروندن حالا که اومدن معلمی جو سگی گرفتشون فک میکنن بچه زرنگن....اعتماد به نفس کاذب و غرور دروغین《:

سلام. 

این حقایق تلخ رو با اینکه شخصا میچشم، ولی وقتی یکی دیگه هم دربارشون میگه انگار زخم آدم دوباره سرباز میکنه. 

شما میدونید اگه اخراج بشیم بازم جریمه شامل مون میشه یا نه؟ انصراف میدونم داره ولی اخراج شدن نمیدونم چطوره...

و اینکه اگر کلا سر کار نیایم چی؟ بیشتر از اینکه شغل دولتی نمیتونی بری و شاید مدرک بهت ندن عواقب داره؟ 

Jesse Blueman در ۳۰ آذر ۰۱، ۲۱:۰۴ جواب داده:
سلام
):
تا جایی که میدونم اخراج هم همین جریمه رو داره

سلام .من ورودی 1401 اموزش ابتداییم.از شانس گندم کارنامه سبز رو امثال ندادن گفتن بعد گذروندن یک ترم در دانشگاه مبدا کارنامه میاد.حالا سوالم اینه این تعهد نامه کوفتی رو کی میگرن؟اگر بعد تعهد کارنامه سبز بیاد که من بدبخت میشم.یه سوال دیگم داشتم.راجب انصراف ....اگر تا اسفند امسال من بخوام انصراف بدم باید  دو برابر کل حقوق دریافتی توی این چند ماهو بدم ؟بعد اون کسورات رو هم باید پولشو بدم یا خالص دریافتی.یک غلطی کردم که مث چی موندم توش.ای خداااااا

Jesse Blueman در ۳۰ آذر ۰۱، ۲۱:۰۳ جواب داده:
سلام
الان فکر کنم کار از کار گذشته(: ببخشید دیر جواب دادم
تعهد نامه رو همون یکی دو ماه اول میگیرن
و آره کسورات هم حسابه

سلام

منم ورودی ۱۴۰۱ هستم ، توی چند روز اوّل که رفتم برا ثبت نام حضوری فهمیدم اوضاع چطوریه!

استاد با تیپ دهه ۶۰ امده بود دانشگاه! 

از انتخابم پشیمون نیستم ولی از محیط دانشگاه و آدماش بیزارم.

اگر عشقشو دارید سختیش رو هم بکشید ، اگر برای مزایا میاید صد در صد پشیمونی و عذاب داره ، حالا یکی مث من شغل معلمی رو دوست داره دیگه داستان فرق داره.

متشکرم از ادمین که نظرشو برای بچه ها گذاشته.

سلام

 

طرز فکرم راجب به دانشگاه فرهنگیان کلا تغیر کرد اما در مورد خود معملی نه

 

۱-این مشاوره ها و معلم های ما میگن شما امنیت شغلی دارین حقوق ثابت دارین

۲-معلم زبانمون میگه شما فقط سه روز در هفته رو میرید سر کار تازه تابستونش هم بماند

۳-از اون ور مشاور بهم میگفت درس های دانشگاه یا اصن خود دانشگاه اسون تر از این دبیرستانی هست که شما میخونین

۴-یه معلم عربی هم بود میگفت برین دبیری هر ماه ۵ تومن مطمعن میاد جیبتون دوستم خدید گفت فقط پنج میلیون (اخه من و دوستم اون ماه هر کدوم ۶ تومن کار کرده بودیم تازه ما نیمه شاگرد هم حساب نمیشدیم ) گفت معلمی یه شغل نیمه وقته شما نیم دیگرو آزادید هرکاری بکنید از اون ور خودم فکر کردم دیدم یه معلم تو کلاس خصوصی های بعد مدرسش هر ساعتشو 500 میگه و این منو خیلی به فکر برده !‌

۵- خود فضای دانشگاه رو ولش حتی اگه بیرون دانشگاه دستت سیگار بکنن کنسله ؟؟ خودشون سیگاری ندارن ؟ یا از چشوون دور باشی همچی اکی هستش ؟‌

۶- وقتی تو دانشگاه داری درس میخونی هم این بازرسی ها و پرس جو ها و نمیدونم تایید صلاحیت ها ادامه داره حتی اگه مثلا کاری نکرده باشی ؟

۷- من الان دارم ریاضی میخونم امکانش هست مثلا دبیر کارفناوری بشم یا شیمی (هرچی غیر خود ریاضی لعنت الله )‌

 

+ همه اینا یه طرف این که نصف فامیلات معلم باشن و انتظار داشته باشن تو هم معلم باشی یه طرف

 

۸- یه سوال فنی هم این اخر بپرسم این بیان رو هم میگردن ؟ اگه اینطوری هستش من کلا بیخیال بشم رد صلاحیتم از الان تایید شدس


من الان سال کنکورم هستش ممنون میشم اگه بتونی یه نظری به اینایی که گفتم بدی (یک و چهار رو بیخیال)

Jesse Blueman در ۳۰ آذر ۰۱، ۲۱:۰۱ جواب داده:
۲. اگه بتونی هر روز تمام و کمال (۸ساعت) تدریس کنی وبهت مدرسه و درس برسه آره
۳. گه خورده
۴. ۳ تومن در این لحظه
۵. بیرونش اگه کسی نفروشتت اوکیه
۶. آره
۷. این رو نمیدونم باید دفترچه انتخاب رشته رو ببینی. شیمی فک کنم برا تجربی بود. بازم نمیدونم.
۸. فکر نکنم(:


+موفق یاشییی

کاش اینارو زود تر میخوندم ترم ۳ ام میخوام انصراف بدم باید ۲۰۰ تومن جریمه بدم

 

من متولد ۷۹ دیپلم ریاضی ام ایا می تونم با  رشته انسانی امسال قبول شوم

سلام من رشتم انسانی هستش و تصمبم دارم زبان بخونم برا دانشگاه که فر هنگیان قبول شم که با این توضیحات کلا پشیمون شدم دانشگاه های دولتی دیگه ای میشه معرفی کنی که معلمی داشته باشه بعد من شنیدم باید فوق لیسانس بگیری بعد آزمون استخدامی آموزش پرورش بدی بعد که تایید سلاحیت شدی میتونی معلم باشی  و میگن حقوقش کمه و اینکه خودت میتونی تعداد کلاس هاتو مشخص کنی؟ و اینکه شنیدم تعداد کلاس هات هر چقدر بیشتر باشه حقوق هم بیشتر میشه 

اصلا باورم نمیشه جو فرهنگیان اینطوریاست...

دخترخالم دبیر ادبیاته انقد باهام صحبت کرد و از مزایاش گفت که مخ منو زد

میگفت علاوه بر حقوق گرفتن تو تابستون و کم بودن ساعت کاری امکان خرید اقساطی لوازم خانگی و کلی وسیله دیگه هست و میشه وام گرفت بدون سود یا با سود خیلی کم... 

ولی الان که میبینم اصلا ارزششو نداره واقعا

من این ترم میخواستم مدرک کاردانی از رشته ای که الان دارم میخونمو بگیرم و بشینم واسه قبولی فرهنگیان بخونم...

خداروشکر که امشب وبلاگ شما رو دیدم و کامنت ها رو خوندم

حاضرم برم تحقیق بیشتری راجب رشته‌م کنم و تو همین حوزه مشغول بشم تا فرهنگیان

مرسی بابت اطلاعاتی که دادید :))

داش منو اخراج کردن از این دانشگاه فرهنگیان شکر خدا.باید بازم جریمه رو بدم یا نه؟!

 

دقیقا همینه ...

من این رشته رو به زور انتخاب کردم حالا هم هیچی غلطی نمیتونم بکنم چون نه توان بدنیشو دارم که دوباره بخونم نه توان مالیشو...

متنفرم ازش...

تنها بخش مثبتش اینه که بچه های کلاست دوست دارن که اگه بزاری کنار منت گذاشتن های آموزش و پرورش ،پر کردن کارنامه های الکترونیکی و ضمن خدمت الکی بخاطر چندرغاز حقوق دعوا با چندتا پدرو مادر که فک میکنن معلم نوکرشونه،کار کردن با چندتا بچه با ضریب هوشی و استعداد های متفاوت،یاددادن درس هایی که هیچ فایده ای نداره...

حس میکنم مثل بردگی میمونه ...

البته می‌دونم بعضیا علاقه دارن به این رشته ولی خوب دید هرکسی متفاوتند..

 

فرهنگیان بنظرم برای دختران عالیه ولی پسران چون حقوقش کمه اگه شغل دوم داشته باشند خوبه در غیر این صورت بدرد نمیخوره

حق به توان بینهایت

مضخرف ترین دانشگاهی که دیدم

استاد و دانشجو در این دانشگاه هردو بی سواد هستند. 

شما از یک زاویه نگاه میکنی 

اگه مثل ما که با همین دیدگاه شما رفتیم ۶ سال یکی از دانشگاهای روزانه خوب کشور تحصیل کردیم و چشم یسری و جون خودمون بالا اومد نگاه کنی میفهمی این جهنمی که شما توصیف کردید کمیش در نگاهتونه 

سلام. من ۴ روز دیگه کنکور دارم  و راستش با این حرفات خیلی توی دلم خالی شد . یه سوالی دارم خب من تهرانم و باید برم نسبیه خابگاهی هم نیستم.  بنظرت با این شرایط بهتر میشه اوضاع برام‌؟ علاقم به ادبیاته و خوب از تدریس بدم هم نمیاد  کومک

Jesse Blueman در ۱۰ تیر ۰۲، ۱۴:۱۹ جواب داده:
سلام
موفق باشی تو کنکورتتت.
نسیبه اوضاعش بهتره اونطوری که تعریف میکنن

شرایط انصراف چه جوره 

مثلا ترم سه انصراف بدی جریمه بابت همون سه ترم میشی یا کل اون چهار سال 

Jesse Blueman در ۲۰ تیر ۰۲، ۱۷:۱۴ جواب داده:
بابت سه ترم

شرایط انصراف چه جوره 

مثلا ترم سه انصراف بدی جریمه بابت همون سه ترم میشی یا کل اون چهار سال 

آقا من تمام این بدبختیاشو میدونم ولی هرکاری میکنم مامانم میگه الا و بلا فقط فرهنگیان ، اصلا قانع نمیشه ، یکی از بدی میگم ده تا دلیل واسه قانع کردنم میاره ، مجبورم بخاطر حرف مادرم عذاب و تحمل کنم ، راهی ندارید شما؟

Jesse Blueman در ۲۴ مرداد ۰۲، ۱۹:۲۸ جواب داده:
فقط همین رو بهت بگم که به خاطر حرف و اصرار بقیه دنبال چیزی که دوست نداری نرو. هرچی که باشه. حتی بهترین و پر مزایا ترین چیز دنیا. چون چند سال بعد که حالت از انتخابت خوب نبود و حس خوبی نداشتی و... همون آدمایی که بهت اصرار میکردن، اصرار کردناشون رو یادشون میره و بابت انتخابی که به خاطر اونا بوده و الان حالت رو بد کرده سرزنشت میکنن. 

آقا من تمام این بدبختیاشو میدونم ولی هرکاری میکنم مامانم میگه الا و بلا فقط فرهنگیان ، اصلا قانع نمیشه ، یکی از بدی میگم ده تا دلیل واسه قانع کردنم میاره ، مجبورم بخاطر حرف مادرم عذاب و تحمل کنم ، راهی ندارید شما؟

سلام داداش.خوبی?؟

دستت درد نکنه ولی ...

1حداقل بگو بعضی استاد های دانشگاه ضعیف هستند ،

انشالله استاد های خوبی هم داره این دانشگاه های فرهنگیان

2توی شماره 9 هم مودبانه تر صحبت کن 

3انشاالله مسئولین دانشگاه ذهنیت خوبی نسبت به دانشجوها دارن 

خواهشاً با توجه به این چند مورد متنت رو اصلاح کن تا  رضایت خدا رو  بیشتر بدست بیاری

Good luck

Jesse Blueman در ۲۹ مرداد ۰۲، ۲۱:۲۰ جواب داده:
از جمله دوستانی که توی مورد یازده بهشون اشاره کردم:

سلام میشه تو این دانشگاه برای کنکور خوند ؟  و دروس ابتدایی راحته؟ من به خودم باشه نمیرم ولی خانواده ام از من برای کنکور حمایت نمیکنن و من علاقم حقوقه ولی تو کشور ما بیکاریه و امنیت شغلی نداره 

سلام 

با رتبه ۷۰۰ریاضی رفتم دبیری و الان بعد ۴سال درس خوندن و فارغ التحصیل شدن و کلی مشکل روحی روانی ک نتیجه ی رفتن به دانشگاه فرهنگیان بود الان به خاطر حجاب دارن اخراجم میکنن :)

بعد اون همه فشاری ک آوردن خوشحال هم میشم اخراج شم فقط میخاستم بدونم اگ اخراجم کنن باید هزینه ای بدم؟

 

Jesse Blueman در ۱۹ شهریور ۰۲، ۲۳:۳۹ جواب داده:
سلام
متاسفم):

بله باید جریمه بدید

سلام من همین جمعه برای مصاحبه دعوت شدم و خانوادم اصرار زیادی دارن که برم فرهنگیان از نظر اعتقاد و حجاب با شرایط اونجا همخوانی ندارم بهشون میگم میگن فقط داخل دانشگاه اینه بیرون آزادی حتی برادر خودم فرهنگیانه و اون بیشتر از همه اصرار داره با شغلش زیاد مشکلی ندارم.اگه نرم مصاحبه پرستاری قبول میشم اما انقدر از سختیش گفتن حتی خود پرستارا بهم گفتن برو فرهنگیان.بنظر شما چیکار کنم همه مطالب رو خوندم اما الان انقدر حالم خرابه که هیچ حسی ندارم 

 

Jesse Blueman در ۲۴ شهریور ۰۲، ۱۶:۴۰ جواب داده:
موفق باشید
بهتره خودتون مزایا و معایب هر دو تا رشته رو مقایسه کنید و بعد تصمیم بگیرید

داداش من دلم خیلی پره

ورودی 1401تاخیر گزینشم یعنی از بهمن اومدم بخاطر این فرهنگیان تخمی قید رشته مورد علاقمو از دانشگاه تهران زدم و انصراف دادم حالا وسط یه مشت ارزشی احمق و یه مشت استاد بی سواد گیر کردم، نه پول انصراف هست نه انگیزه برای ادامه این راه لعنتی... 

 

وقتی فهمیدم نمیشه کارشناسی ارشد رشته غیر مرتبط خوند واقعا دچار فروپاشی روانی شدم، برای منی که عقاید خاصی دارم این دانشگاه مثل یک زندانه، از وقتی وارد شدم تا الان تست افسردگی بکم رفته رو افسردگی حاد، چندین بار خود زنی داشتم بارها به خود کشی فکر کردم و در نهایت لعنت به پدر اونایی که منو با این استعداد به زور راهی این رشته لعنتی کردن، تنها امیدم اینه بعد چهار سال اگه از گزینش جون سالم به در بردم پولشونو یه جوری جور کنم از ایران برم

سربازی رو چیکار کنم پس

کاش اینو زودتر می‌دیدم......

سلام دوست من پدرش زندانی سیاسی هست و از بچگی دیگه پدرش رو ندیده < جدا شدن پدرش مادرش > نمیتونه معلم بشه ؟ 

سلام ‌‌

منم امسال کنکور دادم و رتبم سه رقمی شد ولی متاسفانه موقع انتخاب رشته اینقدر اطرافیانم گفتن فرهنگیان خوبه و تو رشته های دیگه بیکار میمونی که منم ترسیدم و اشتباه کردم و فرهنگیانو اولویت قرار دادم و قبول شدم ولی وقتی برای ثبت نام رفتم و رفتار مسئولان و محیط دانشگاه رو دیدم ترجیح دادم به جای اینکه ۳۰ سال عمرمو هدر بدم یه بار دیگه کنکور بدم .

 

سلام 

میشه از خدمات خوابگاه بدون غذا استفاده کرد؟ و پول غذا از حقوق کم نشه؟

Jesse Blueman در ۹ آبان ۰۲، ۲۱:۴۸ جواب داده:
سلام
نه.

سلام کسی هست تهدی خدمت اشو خریده باشه راهنماییم کنه ورودی 98 بودم 

حجم زیادی از چرت و پرت رو مشاهده کردم 

من خودم فرهنگیانم و اتاقامون ۶ نفرس و غذاهام عالیه 

همه چی ب بستگی ب مسئولای دانشگاه داره

Jesse Blueman در ۷ آذر ۰۲، ۱۴:۱۰ جواب داده:
چون تو توو دانشگاه اوکی ای هستی دلیل میشه حرف بقیه دروغ و چرت و پرت باشه؟ فقط درصد کمی از دانشگاهای فرهنگیان شرایط مطلوب! نه عالی! دارن.

سلام من دانشجودانشگاه روزانه سمنان رشته روانشناسی بودم صرفا به دلیل اینکه محیط خوابگاهش واقعا بد بود و شرایط سخت رفت وآمد وغیره ..... تصمیم گرفتم بعد دوترم ازش انصراف بدم وسال بعد رفتم فرهنگیان ولی از تصمیم پشیمون شدم واقعا، چند نکته به نظرم رسید شاید مفید باشه : ۱ دانشگاه فرهنگیان برای یه خانم خوبه هم استقلال میاره و هم راحته وشرایط سخت خوابگاهو نداره ولی برا یه پسر چون تامین کننده زندگیه کار واقعا سختیه ۲ : فرهنگیان به نسبت ادبیات و عربی وتاریخ وعلوم سیاسی بازار کاربهتری داره واستخدام راحت تر میشی فریب ظاهر این رشته های مسخره رو نخورید ایناروزانه هست ولی همه بعد یه ترم پشیمون میشن مخصوصابرا یه پسر جون خیلی عقب میفته از زندگی ولی حسابداری یامدیریت وغیره ۱۰۰ ٪ خوبن حتی سیستان ۳: دانشگاه روزانه افراد معمولا خودواقعیشون آشکار نمی کنن چه خانم وچه آقا اگر می خواهید شکست تحصیلی یا عشقی نخورید توصیه می کنم اعتماد نکنید یا وارد رابطه نشید چون ضربه بدی می خورید  ۴: شرایط مالی برای ورود به فرهنگیان  وآزاد و دولتی خیلی مهمه بستگی به طرف مقابل داره  

جناب شما خودت فقط خودت و انسان میدونی فکر کنم، اینکه بقیه افراد نظر سیاسیشون با شما فرق داشته باشه ( طبق تربیت، شرایط زندگی و ..) یه چیز کاملا طبیعیه، همون‌طور که شما ضد حکومت هستید، یه عده هم این حق رو دارن که موافق حکومت ( نه حالا دولت که عملکرد خوبی نداره) باشن، امثال شما خودتون ته دیکتاتور بازی هستید، چون همه باید مثل شما فکر کنن وگرنه میشن ارزشی یا جیره خور، درسته شرایط سخته ولی شما داری جایگاه یه نفر دیگه که خیلی به این شغل علاقه داره رو تو دانشگاه میگیری تازه پشت کسایی که خرجت و میدن حرفم میزنی، و کسیم بهت میگه مودب باش مثل بچه ها میگی: این از همون مورد یازدهاست؟! 💀 واقعا متاسفم برات

Jesse Blueman در ۲۷ بهمن ۰۲، ۲۰:۳۸ جواب داده:
تو تمام این مملکت خوردید و کشتید و چپاول کردید و وقتی هم کسی مثل خودتون نباشه و شغلی داشته باشه مثل جنابعالی برمیگردید میگید جایگاه یه نفر دیگه رو گرفتی(((: انگار که کسی مثل امثال شما نون تو خون مردم نزنه حق زندگی کردن نباید داشته باشه! حالا من دیکتاتورم یا امثال شما؟

من بهداشت مدارس میخونم یه رشته که از ۴۰۱ تازه آورده شد استخدام فرهنگیان ولی تحصیل تو علوم پزشکی ... ۴ ترم خوندم و ۴ ترم دیگه مونده از الان که دارم به محیط بسته مدرسه فکر میکنم می‌خوام بمیرم فقط .. از طرفی کنکور هم به شدت سخت شده و نمیتونم بهش فکر کنم .می‌خوام به کسایی که نیومدن بگم هیچ وقت پا به همیچین جهنم دره ای نزارین. واقعا دارن افسردگی میگیرم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
میل رفتن مکن ای دوست

دمی با ما باش. . .



+ آدرس وبلاگ برای ممنوع البیانی ها:

http://yyp.blogfa.com
آرشیو مطالب
قالب: عــرفـان🖤💔 | ویرایش شده توسط: خودم بلاگ بیان