یادداشت های یک پسر

 


منابع مطالعاتی پیشنهادی کنکور انسانی

کنکوری های 99 می بینم که امتحاناتون تموم شدن و میرید که داشته باشید کنکور 99 رو! از طرف دیگه پیدا کردن منابع خوب تو این بازار مافیایی که همه به فکر جیب خودشونن از معضلات داوطلبان انسانیه پس تصمیم گرفتم منابعی که خودم استفاده کردم رو بهتون معرفی کنم. این پست رو هم در منو بالای وب می ذارم تا هرفردی در هر زمانی بتونه بهش دسترسی داشته باشه.

1. ادبیات عمومی: 
کتاب های سیر تا پیاز و تست خیلی سبز ادبیات واقعا عالی هستند البته بخش تست ها در کتاب خیلی سبز و بخش درسنامه در سیر تا پیاز سنگینی می کنن که می تونید بسته به نیازتون هر کدوم رو دوست داشتید انتخاب کنید.

2.عربی عمومی:
برای عربی منابع مختلفی رو تست کردم و به این نتیجه رسیدم که فعلا کتابی بهتر از کتاب های آقای اسرافیل قربانپور در بازار وجود نداره.کتاب های سیر تا پیاز و همچنین کتاب جامع میکرو طلایی نوشته ایشون هستند.

3.دین و زندگی:
کتاب های تست دین و زندگی خیلی سبز واقعا عالی هستند. درس نامه های عالی و تست های پر مغز.

4.زبان:
کتاب های دکتر اناری از انتشارات مبتکران و بس!

5.ریاضی و آمار:
کتاب های آقای امیر زراندوز رو پیشنهاد میکنم. همین یه‌ذره درصدی که می تونم از ریاضی بزنم رو مدیون کتابای ایشون هستم. سعی شده مطالب به ساده ترین صورت بیان بشن. ایشون هم در انتشارات گاج و هم در انتشارات خیلی سبز کتاب دارند که خیلی باهم فرقی ندارند؛هر کدوم که خواستید می تونید تهیه کنید.

6.اقتصاد:
کتاب میکرو از انتشارات گاج.

7.ادبیات اختصاصی:
کتاب تست علوم و فنون ادبی خیلی سبز با درسنامه های کوتاه ولی خیلی خیلی مفید.

8.عربی اختصاصی:
مراجعه شود به شماره دو همین پست!

9.تاریخ:
حقیقتش کتابی که درسنامش چنگی به دل بزنه تو این سه سال پیدا نکردم. پیشنهاد می کنم از خود کتاب مطالعه‏‌ش کنید و برای تست زدن از فایلهای اینترنتی یا هر کتابی که دوست داشتید استفاده کنید.

10.جغرافیا:
همون پیشنهاد بخش تاریخ رو دارم ولی اگه علاقه‌مند به استفاده از کتاب دیگه بودید کتاب تست خیلی سبز رو پیشنهاد می کنم.

11.جامعه شناسی:
باید بگم اگر سراغ منبعی جز کتاب تست جامعه شناسی خیلی سبز رفته باشید سخت در اشتباهید! درس نامه ها و تست های طوفانی این کتاب شما رو به جامعه شناسی علاقه‌مند خواهد کرد!

12.فلسفه و منطق:
من خودم از کتاب جامع انتشارات مشاوران نوشته وحید تمنا استفاده کردم و راضی بودم. دوستانی که از کتاب میکرو نوشته سید حسام الدین جلالی طهرانی استفاده کرده بودن هم شدیدا راضی بودند.

13.روانشناسی:
و در نهایت درس شیرین روان شناسی که پیشنهاد میکنم اول از همه خط به خط کتاب درسی رو مسلط باشید و بعد برای تسلط بیشتر از کتاب تست خیلی سبز استفاده کنید این کتاب هم درسنامه های جالبی داره.



در پایان امیدوارم این پست مفید بوده باشه براتون.آرزوی موفقیت براتون دارم و دعاتون می کنم، دعام کنید(:
خیلی ممنون
عاقبتتون بخیر 
صد در صد مفید خواهد بود
Jesse Blueman در ۲۹ خرداد ۹۸، ۲۰:۴۸ جواب داده:
خواهش میکنم
مخلص(:
دست مریزاد!
من کنکور انسانی نیستم ولی کار خیلی خوبی کردی :)))
Jesse Blueman در ۲۹ خرداد ۹۸، ۲۰:۴۸ جواب داده:
ممنون از شما(:
راهنمایی در باب رفتن به رشته ی انسانی میکنین لطفا؟
Jesse Blueman در ۲۹ خرداد ۹۸، ۲۰:۵۰ جواب داده:
چجور راهنمایی ای؟
در کل باید بگم این تفکر که اگه حفظیاتت قویه برو انسانی کاملا تفکر غلطیه. با حفظی خوندن علوم انسانی ارزشش میاد پایین... شما باید توان فهم موضوعات رو داشته باشید تا بتونید با این توانایی مطالب رو به خاطر بسپارید...
سلام . من رشتم هم تجربی بود هم ریاضی . تو هر دو رشته هم کنکور دادم تو ریاضی رتبه 310 منطقه یک رو اوردم و الان برای بار سوم تو کنکور رشته تجربی می خوام شرکت کنم  .به اعتقاد من بهترین منبع حل تست های کنکور و تحیل کامل این دروسه . در واقع کتاب یا دی وی دی رو امتحان کنید که بیشتر وقتش رو ، روی حل و تحلیل کامل تست های کنکور سال های قبل کرده باشه . خوندن تست تالیفی واقعا وقت تلف کردنه .
Jesse Blueman در ۲۹ خرداد ۹۸، ۲۱:۲۳ جواب داده:
ممنون بابت راهنماییتون یه مشکلی که برا ما نظام جدیدا هست اینه که کنکوری قبلمون نبوده که تحلیلش کنیم!
کتابای دور دنیا هست که اونم باز اکثر سوالاش تالیفی هستش
امسال هم موفق باشید(:
نمیدونم دقیقا چجور راهنمایی یی ! :))
مثلا اینکه شما میخواین در آینده چکاره بشین، علاقه ی خاصی به رشته های انسانی داشتین،چه درس هایی رو دوست داشتین تو انسانی؟ بعد اینکه مثلا من نمی خوام دکتر بشم ولی چون میگن... نمی دونم! دقیقا تکلیفم با خودم مشخص نیست! :D
شما بگین کلا هرچی دارین بریزین رو داریه D:


Jesse Blueman در ۲۹ خرداد ۹۸، ۲۱:۲۸ جواب داده:
اینکه علاقه من چه کمکی به شما میکنه رو نمیدونم ولی راستش من اولش علاقه چندانی نداشتم و از روی اجبار رفتم ولی رفته رفته بهش علاقه مند شدم
این روزا همه میخوان دکتر شن برا همین کار داوطلبای تجربی خیلی سخت شده ولی اگه کسی به خودش ایمان داره که میتونه حداقل یه سال سختی بکشه از همه چی بگذره چرا نتونه؟!قطعا میتونه!
شما نهم میخوندی امسال؟ درک می کنم این چند دل بودن رو ولی انتخابت هرچی باشه باید تمام تلاشت رو تو اون رشته بکنی

ادبیات خیلی سبز برای ما هم سوالای جون داری داشت..

دستت طلا مهندس:)
Jesse Blueman در ۲۹ خرداد ۹۸، ۲۱:۳۱ جواب داده:
قربان شما(:
خدانکنه :))

Jesse Blueman در ۲۹ خرداد ۹۸، ۲۱:۳۷ جواب داده:
((:
چه جالب! اجبار! چرا اجبار :(
بله بله. چندراهی ناجالبیه :(
ممنون بازم :)
Jesse Blueman در ۲۹ خرداد ۹۸، ۲۲:۲۹ جواب داده:
(:
خواهش میشه
میدونستی خیلی حس بدی داره وقتی میبینی همه جا دارن تبلیغ کنکور 99 رو میکنن؟
حس تموم شدن زندگی کنکوری یه ادم درس نخون کنکوری.
میدونی؟
خیلی حس بدیه.
Jesse Blueman در ۳۰ خرداد ۹۸، ۱۹:۲۱ جواب داده:
آره منم وقتی میرم تو سایت آزمون و میبینم باید کلی بگردی بین 99 ایا قسمت خودتو پیدا کنی حس عجیی بهم دست میده:|
#تسلیت به کنکور های 99:)))
Jesse Blueman در ۳۰ خرداد ۹۸، ۱۹:۲۲ جواب داده:
الان نمیچسبه گفتن این حرف بعد دو هفته دیگه ایشالاD:
پستی چیزی نمیذاری؟!

Jesse Blueman در ۳۰ خرداد ۹۸، ۲۰:۴۴ جواب داده:
پستم نمیاد((:
تازه گذاشتم دیگه
اوووه مال دیروزه D:
کجاش تازست عاخه؟! :))

Jesse Blueman در ۳۰ خرداد ۹۸، ۲۱:۵۱ جواب داده:
حرفی ندارم دیگه واقعاo_O
تو یه لیوان چایی برا خودت بریزی میتونی نصفشو فردا بخوری؟
پست تو همون چایی اس که دیروز ریختی خوردیم تموم شد
امروز نمیخوای به مهمونات چایی بدی؟ :)
Jesse Blueman در ۳۰ خرداد ۹۸، ۲۲:۱۷ جواب داده:
عجب مثالی:|
خب اون صابخونه باید چایی داشته باشه تو خونه با نه؟-______-
یه خورده عجله کردی
میذاشتی کنکور بدی نتایج بیاد اگه رتبت خوب شده بود منابعتو معرفی میکردی.
حالا اشکال نداره، اگه رتبت خوب نشد یه پ.ن بزن بنویس من از این منابع استفاده کردم، اگه میخواید مثل من نشید از اینا استفاده نکنید asdfghjk
Jesse Blueman در ۳۰ خرداد ۹۸، ۲۳:۵۹ جواب داده:
کسایی که میخوان از تابستون شروع کنن الان دیگه باید به فکر تهیه منبع باشن اون موقع که خیلی دیره
ولی اگه رتبم هم خوب نشد کم کاری خودم بوده و تو خوب بودن این منابع هیچ شکی نیست(:
نگا حالا واسه یه پست گذاشتن چقد ناز میکنه هااا -_-

Jesse Blueman در ۳۱ خرداد ۹۸، ۱۳:۰۴ جواب داده:
:|
امتحانت چطور شد؟ خوب بود؟
سوالاش با سوالای سالای پیش زمین تا آسمون فرقش بود
تعداد نزده هام زیادن .. میترسم یکم ازش
وگرنه در کل خوب بود تقریبا :)
Jesse Blueman در ۳۱ خرداد ۹۸، ۱۳:۱۳ جواب داده:
هرچی بود تموم شده دیگه شد،شد
نشدم که نشد(:
:))))
چه خوب برخورد میکنی با اینجور مسائل :)

Jesse Blueman در ۳۱ خرداد ۹۸، ۱۳:۲۱ جواب داده:
(((((:
ممنون :) اطلاعات مفیدی بود
خیلی به دردم خورد
Jesse Blueman در ۳۱ خرداد ۹۸، ۱۵:۵۲ جواب داده:
خوشحالم که مفید بود(:
سلام
آیا پست "اندر احوالات مطالعه تاریخ" رو حذف کردید؟
Jesse Blueman در ۴ تیر ۹۸، ۱۲:۲۹ جواب داده:
سلام بله پست موقت بود یادم رفته بود برش دار کامنت شما یادآوری کرد(:
پنجشنبه ۶ تیر ۹۸ , ۱۲:۰۲ مـا جــــــღــ🌻ــدہツ
ای کاش یکی هم همچین کمکی برای ریاضی ها میکرد:/
Jesse Blueman در ۶ تیر ۹۸، ۱۴:۱۷ جواب داده:
محمد فکر کنم ریاضی خونده میتونید ازش کمک بگیرید
پنجشنبه ۶ تیر ۹۸ , ۱۶:۵۱ مـا جــــــღــ🌻ــدہツ
آره میدونم...ممنون(:
Jesse Blueman در ۶ تیر ۹۸، ۲۳:۴۲ جواب داده:
((:
سه شنبه ۱۸ تیر ۹۸ , ۱۲:۵۱ ستاره بارون خانم
سلام خوبی :) کلیدا رو زدن من گروه B بودم دیدی شانس من دفترچه گروه B رو نزدن /: خواستم براساس گروه Aچک کن که بعضی تستها شک داشتم کدومو زدم فانوسا خسته شدم بس ک اطرافیان ازم راجب کنکور پرسیدن سرهمین از اتاقم نمیزنم بیرون ، راستی برا این قسمت منابع کتاب لقمه مهروماه قرابت معنایی ش رو اضافه کن کتابش واقعا خوب بود هم ازمونا کانون هم کنکور قرابتا واسم اشنا بودن تو این کتابه خونده بودمشون .
Jesse Blueman در ۱۸ تیر ۹۸، ۱۴:۰۸ جواب داده:
سلام ((:
منم c بودم با کلیدای قلم چی چک کردم ولی حوصله چک کردن دوباره با سنجش رو ندارم
خودتو اذیت نکن اینقدر هر چی بود تموم شده رفته

+دوستان توجهی هم به کتابی که ستاره بارون خانم پیشنهاد کردن بکنید(: 
اسرافیل قربانپور یه آشغال به تمام عیاره
مرتیکه عوضی
Jesse Blueman در ۲۰ تیر ۹۸، ۲۲:۵۶ جواب داده:
خودش رو کنترل کن برادرo_O
معلم ما بود
به تک تک ثانیه هایی که سر کلاسش بودیم قسم میخورم که به جای اون نصف پولشو میدادن یکی از رو کتاب رو خونی میکرد الان عربی های کنکورمون بالای ۶۰ بود
خدا شاهده جا و مجرور چیه؟!
ما جار و مجرورم بلد نبودیم
Jesse Blueman در ۲۰ تیر ۹۸، ۲۳:۱۰ جواب داده:
عجب
چطور ممکنه از اینطور معلمی این کتاب در بیاد؟
شایدم واقعا بارشه ولی به نون حروم عادت کرده
Jesse Blueman در ۲۱ تیر ۹۸، ۱۱:۰۲ جواب داده:
چی بگم والا[تفکر]
خب من پس فردا کنکور کاردانی کامپیوتر دارم D:
چه میشه کرد الان D: 
Jesse Blueman در ۹ مرداد ۹۸، ۱۲:۲۷ جواب داده:
الان دیگه برا پیدا کردن منبع خیلی دیر شده داداش
قبول کن:دی
آره ناموصن D:
Jesse Blueman در ۹ مرداد ۹۸، ۱۵:۵۵ جواب داده:
D:

خدا خیرت بده پهلوان:) چه قدذ بنده شخصا در به در منابع بودم برا کنکور خودم

Jesse Blueman در ۱۵ مرداد ۹۸، ۱۵:۵۳ جواب داده:
خوشحالم که مفید بود براتون
موفق باشی الهی(((:

سلام

کنکوری هستین؟

Jesse Blueman در ۱۵ مرداد ۹۸، ۱۷:۱۹ جواب داده:
سلام
بودیم(:

ماشاالله بیش از300تا فالوور

Jesse Blueman در ۱۵ مرداد ۹۸، ۱۷:۱۹ جواب داده:
ممنون 
چیزی نیست که بابا((:

4برابر شما پست دارم نصف شما نه فالوور دارم نه نظر😐😐😐

 

 

 

 

یعنی امسال کنکور دادین؟

Jesse Blueman در ۱۵ مرداد ۹۸، ۱۷:۴۳ جواب داده:
خب شما موضوع خاص و مخاطب خاص داری، طبیعتا کمتر خواهد بود
البته نباید زیاد در بند فالوور بود(:


بله

امشب یا فردا نتایج میاد انشاالله که موفق شدین

Jesse Blueman در ۱۵ مرداد ۹۸، ۱۸:۳۶ جواب داده:
اومدن(((:

عه اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Jesse Blueman در ۱۵ مرداد ۹۸، ۱۸:۳۷ جواب داده:
آره آره

برای بنده که خیر، من دیشب نتیجه هامم گرفتم:) ایشالا برا بقیه

Jesse Blueman در ۱۶ مرداد ۹۸، ۲۲:۵۲ جواب داده:
عع((:
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ , ۱۶:۳۵ حصـــــــcafeh.blogـــــین ..

تشکرات

Jesse Blueman در ۱۶ مرداد ۹۸، ۲۲:۵۲ جواب داده:
خواهشات
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ , ۱۶:۴۷ حصـــــــcafeh.blogـــــین ..

داداش سال بعد کنکور دارم نکاتی داری حرفی نصیحتی کمکی بگوشمم:)

Jesse Blueman در ۱۶ مرداد ۹۸، ۲۲:۵۳ جواب داده:
نصیحت؟!
اومممم:
درس بخون بچهD:

جداً کمکی لازم داشتی صمیمانه در خدمتم(:

سلام من خیلی استرس دارم چطوریی از خودم دورش کنم

این عربی اختصاصی و ادبیات اختصاصی کابوس من شده

خیلی سخته

به نظرتون چطوریی میتونم  ترس از کنکور رو دور کنم از خودم

سوالی داشتم بازم میام

Jesse Blueman در ۲۱ مرداد ۹۸، ۲۲:۴۰ جواب داده:
سلام دوست عزیزم
استرس رو که همه کنکوریا دارن و کسی که دغدعه موفقیت درش رو داره تجربش میکنه
ولی نباید از حدش بگذره 
عربی رو اگه امکانش رو داری کلاس برو یا هم کتاب سیزتاپیاز رو بخون خیلی ساده توضیح داده
ادبیات اختصاصی رو هم سوالات امسال رو نگاه کن و با تیپ سوالات آشنا شو بعد روی مطالب ساده تر تمرکز کن
حتما درخدمتم ببخشید که دیر جوابت رو دادم

سلام من تصمیم دارم شش تا درس و صد بزنم

ادبیات عمومی ادبیات تخصصی ریاضی زبان دینی عربی تخصصی

اگه شد ساعت مطالعه مو میبرم بالا هفده ساعت میکنم

از اون ور هفت هشت ساعت خواب کافیه

بعد کلاس هم میرم

اگه بشه تجربیات خودتون رو در مورد این دروس در اختیار من بزارید خیلی ممنون میشم

Jesse Blueman در ۸ شهریور ۹۸، ۱۶:۲۲ جواب داده:
خب شما با همین انگیزه و انرژی ادامه بدی قطعا تک رقمی میشی 🤩
عکستو تو سایت سنجش ببینیم شکلات جان

من رشتم تجربیه اما از پزشکی متنفررررممم

حتی با وجود اینکه بابام پزشک هستن اصلا دلم نمی‌خواست برم پزشکی

از روانشناسا هم کلا خاطره خوبی ندارم

فقط به امید مهندسی ژنتیک اومدم تجربی اما علاقه اصلیم مددکاری اجتماعی

دوست دارم هرجور شده به بقیه کمک کنم...

حتی به معلم مهد کودکم فکر کردم😁

اما تصمیم گرفتم تمام تلاشمو بکنم تا مهندسی ژنتیک قبول بشم

اما در کنارش همه کارایی که دوست دارم و انجام میدم،عکاسی میکنم،اشپزی میکنم،داستان می نویسم،برنامه نویسی و همه چیز...

و اگه به جایی هم نرسم اینطوری بازم خیلی خیلی شادم

به بچه های که تجربی رفتن و از پزشکی متنفرن توصیه میکنم همین کارو کنن🙄🙄

 

Jesse Blueman در ۵ خرداد ۹۹، ۱۸:۳۳ جواب داده:
ممنون بابت توصیه ای که کردی
چون رشته‌م فرق میکنه حرفی برا گفتن ندارم در این مورد
امیدوارم که موفق باشی

مرسی من هم همینطور 

و اینکه هیچوقت واسه کلاسش نرین تجربی

من رفتم و اینم شد نتیجش

مشاور که رفتم بهم گفت روحیه ت  به انسانی میخوره

گرچه الان خیلی هم پشیمون نیستم ولی خب...،

Jesse Blueman در ۱۲ خرداد ۹۹، ۲۳:۲۲ جواب داده:
این مورد رو کاملا موافقم خیلیا به خاطر کلاسش میرن(((:
چون فلانی رفته من چرا نرم؟! من چیم ازون کمتره؟!

یا به خاطر چیزای دیگه

مثلا الان من که فرزانگان میخونم

بیشتر بچه های رشته ریاضی واسه اینکه قبول شن ریاضی زدن چون متقاضی کمه و الان نمیدونن باید چیکاره بشن چون ۹۰درصد شغلای رشته ریاضی پسرونه و سخته

 

Jesse Blueman در ۱۳ خرداد ۹۹، ۱۵:۵۹ جواب داده:
🙏🙏🙏🌹👌👌

وای کلی ممنونم ازت بابات معرفی کتابها

خواهرم به شدت دنبال کتاب خوب می‌گشت...

خودم کنکور هنر دادم بدون کتاب تست و کمکی و کلتس و فلان با روزی ۵ ساعت حداکثر خوندن ۷۹ آوردم.

(البته که رشته با رشته فرق داره)

Jesse Blueman در ۲۲ آبان ۹۹، ۱۲:۴۵ جواب داده:
قربانت
البته فکر کنم بعضی منابع تغییر کردن و منابع جدید تری اومدن
من این رو بر اساس کنکور 98 نوشتم

ایول بابا^__^

یه سوال داداش

شما دانشجو معلمی؟

 

Jesse Blueman در ۴ آذر ۹۹، ۰۰:۵۴ جواب داده:
بله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
میل رفتن مکن ای دوست

دمی با ما باش. . .



+ آدرس وبلاگ برای ممنوع البیانی ها:

http://yyp.blogfa.com
آرشیو مطالب
قالب: عــرفـان🖤💔 | ویرایش شده توسط: خودم بلاگ بیان